Ledig barnehageplass!

Toftveien barnehage har ledige plasser fra høsten 2022. Ta gjerne kontakt dersom dere ønsker å komme innom å hilse på oss og se den flotte barnehagen vår. Ta kontakt med daglig leder Anne-Marie Barosen, tIf 93050310, for mer informasjon og evt avtale tidspunkt for besøk. Klikk her for å se flere gode grunner for å velge Toftveien barnehage :)

Hvorfor velge Toftveien barnehage?

Det er mange gode grunner for å søke plass hos oss!

Noen av disse er:

- Våre fine lokaler.

Toftveien Barnehagen ble bygd som barnehage.

Vi har tre store, fine avdelinger og et fellesrom i midten som kan brukes til motoriske aktiviteter, arbeid i grupper, felles måltider/måltider i mindre grupper og felles samlinger.

På lekeplassen vår har vi bl.a. en grillhytte, som vi kan bruke til å lage bål i, spise frokost (ved utestart) og lunsj i, ha eventyrstund, osv.

- Beliggenheten

Vi har en liten skog bak barnehagen, og lett tilgang til    lysløypa, fjæra, butikker, lekeplasser, fotballbane og     andre barnehager og skoler i nærområdet.

Busstoppet er rett foran barnehagen, og vi tar ofte   bussen når vi skal på bytur.

Det tar bare 20 minutter å komme seg til sentrum.

- Tradisjonene våre.

Vi har en årsplan- der står hvordan vi jobber pedagogisk, og der det er mer info om våre fester og markeringer hvert år:

Solfest, samefolkets uke, karneval, vinterfestuke med Toftrennet, påskefrokost for barn og foreldre, sommerfest for barn og foreldre, høstfestuke, brannvernuke, markering av FN-dagen, mørketidsfest, nissefest, julebord for barna, adventssamlinger...

Dessuten har vi mange tradisjoner som en årlig sykkeltur til Jekta med de store, en skitur til Charlottenlund, vi drar på biblioteket med noen barn en gang i måneden og spiser lunsj på kafè etterpå, vi drar på museum og på kino et par ganger i året...

- Våre ansatte

Vi har mange flotte ansatte i barnehagen! Både damer og menn, både fra Norge og fra andre land. Vi har en høy andel fagarbeidere blant våre assistenter. Noen er glad i å strikke på fritida, noen er glad i å gå på tur; noen liker å trene, og noen liker å gå på jakt- og fisketurer. Ofte er vi så heldige at vi til og med får ryper/fisker fra dem, som vi kan tilberede til lunsj i lag med barna!

Vi har egne faste vikarer, og vi samarbeider med NAV i forhold til praksisplasser. Der har vi kjempegod erfaring med snille folk som begynner i praksisplass hos oss og blir vikarer etterpå - noen har vi til og med beholdt i fast stilling.

- Vårt kjøkken.

Vi har egen kjøkkenassistent i Toftveien barnehage. Det betyr at vi kan tilby 3 varme lunsjmåltider i uka, pluss 2 brødlunsjer. Vi spiser frukt med barna hver ettermiddag.

Barnehagen har sommeråpen.

Det er mange andre gode grunner for å velge vår barnehage. Ta gjerne kontakt og kom innom og se hvordan vi har det:)